Je valt niet zonder elektriciteit en gas
Als klant kan je rekenen op een continue levering van stroom en/of gas. Netbeheerder Fluvius treedt voor de komende 60 dagen op als noodleverancier. Die tussenperiode geeft je voldoende tijd om over te schakelen naar een andere leverancier. Dat doe je best binnen de 30 dagen.
Het noodlevertarief van Fluvius is niet voordelig. Stap dus zo snel mogelijk over naar een andere leverancier. Als je een nieuw contract aangaat, spreek dan met de nieuwe leverancier af dat je meteen klant wil worden vanaf de dag van contract. Zo betaal je meteen de prijs van je nieuwe leverancier en niet die van Fluvius.
Provincie zoekt oplossing voor deelnemers groepsaankoop
De provincie zoekt naar een ruimere oplossing voor de gedupeerden. De komende dagen bekijken ze de verschillende opties. Alle deelnemers aan de groepsaankoop krijgen zo snel mogelijk informatie over de situatie en de stappen die je kan ondernemen van de provincie.
In de tussentijd raadt de provincie aan om (eventuele) domiciliëring of voorziene voorschotten stop te zetten en om je meterstanden op 7 december 2021 te noteren en er een foto van te nemen.
Nieuwe energieleverancier
Als je op zoek gaat naar een nieuw energiecontract, gebruik dan de V-test van de VREG. Dat is de enige objectieve vergelijkingswebsite voor energiecontracten.
Meer info
- Veelgestelde vragen op de website van VREG
- gemeentelijk energieloket, Jurgen Bauwens, jurgen@somvzw.be of 0488 17 43 73 (telefonisch enkel bereikbaar tussen 9u en 16u)