naar inhoud
Dit nieuwsbericht is niet actueel.

Gemiste tweede afspraak vaccinatie inboeken

do 5 augustus 2021 om 09:31
Heb je je tweede afspraak voor vaccinatie gemist? Dan kan je deze vanaf nu zelf opnieuw inboeken! Zo ben ook jij volledig gevaccineerd.

Waarom is dit belangrijk?

Een tweede dosis krijgen op een later moment, is beter en veiliger dan je tweede dosis niet meer krijgen. Zeker voor de bescherming tegen bepaalde virusvarianten, zoals de 'Delta'-variant, is die tweede dosis belangrijk.

Hoe doe je dat?

Dit kan digitaal met je vaccinatiecode! 

Stappenplan

  1. Zoek je vaccinatiecode op via je uitnodigingsbrief, uitnodigingsmail of myhealthviewer.be.
  2. Surf naar https://covidvaccin.doclr.be en vul daar je vaccinatiecode in.
  3. Maak een nieuwe afspraak.

                 Opgelet:

    1. Onze vaccinatiecentra hebben hiervoor extra momenten in de agenda vrijgemaakt. De vaccinatiecentra zijn niet alle dagen open. Je kijkt dus best per dag of er plaats is. Is er geen plaats vrij? Wacht dan even af en controleer later opnieuw.
    2. Plan je afspraak niet later in dan nodig. Hoe langer je de tweede dosis uitstelt, hoe langer ook de verhoogde bescherming wordt uitgesteld die een tweede dosis biedt.
    3. Krijg je een foutmelding nadat je je vaccinatiecode invulde?
      1. Zoek dan in je mailbox je eerdere bevestigingsmail voor je tweede afspraak op.
      2. Klik in de mail op ‘afspraak annuleren’.
      3. Annuleer je afspraak.
      4. Je kan nu een nieuwe afspraak maken.

       4. Bevestig je afspraak.

Bekijk het uitgebreide stappenplan hier.

Lukt het inboeken van je gemist tweede afspraak moeilijk of niet?

Vraag zeker hulp aan je familie, vrienden of buren.

Je kan ook terecht bij het lokale callcenter via 0800 988 98, maar hou rekening met mogelijk langere wachttijden. Als je digitaal verder kan, is dat aan te raden.

Geraak je niet binnen in het callcenter en lukt het digitaal niet? Dan kan je vanaf nu ook je gegevens achterlaten door het invullen van dit inschrijvingsformulier. Een calltaker neemt dan zo snel als mogelijk contact met je op. Dat is ten laatste de volgende werkdag. Intussen hoef je het callcenter niet meer te bellen! Je vraag is geregistreerd.

Meer informatie

Klik hier voor meer informatie.



Nieuwsoverzicht